MultiTankcard en Crossyn gaan op strategisch niveau samenwerken. De samenwerking biedt volgens beide organisaties een enorme potentie om de nationale- en internationale markten nog beter te bedienen met nieuwe services op het gebied van autoreparatie, onderhoud en mobiliteit.
Volgens Patrick Roozeman, algemeen directeur van MultiTankcard, is de samenwerking uniek doordat data wordt samengebracht en de partijen elkaar op deze manier goed kunnen aanvullen. ”Crossyn bezit technische voertuigdata en informatie over het rijgedrag van berijders. MultiTankcard heeft daarentegen veel tank- en laadinformatie. Partijen richten zich vaak op één van de twee zaken, maar hoe mooi is het als je deze informatiebronnen combineert en voor de gebruiker inzichtelijk maakt? Door de samenwerking met Crossyn versterken we elkaars propositie.” Het samenvoegen van de data leidt tot nieuwe services zoals ‘Slim tanken’, waarmee we de berijder ontzorgen. Ik denk dat onze samenwerking een goed voorbeeld is van ”laat data voor je werken’.”
Volgende stap
De volgende stap voor Crossyn en MultiTankcard is tweeledig. Er wordt hard gewerkt aan een propositie waarmee berijders ontzorgd worden door middel van een reparatie- en onderhoudsabonnement. Voor een vast bedrag per maand worden alle kosten voor autoreparatie en -onderhoud vergoed. Deze propositie wordt verder uitgebreid met rijgedrag coaching, slim tanken en slimme parkeerdiensten. Hiermee worden de variabele autokosten nog beter beheersbaar gemaakt. Daarnaast ligt de focus op leasemaatschappijen, die een grote behoefte hebben aan innovatieve oplossingen, die zij op hun beurt weer kunnen aanbieden aan wagenparken en berijders. Door samen te werken vergroten zowel MultiTankcard als Crossyn hun slagkracht. Samen zullen zij zich richten op het ontwikkelen van nieuwe services, zodat klanten nog beter bediend kunnen worden.