DigitalDay, het eerste én grootste digitale evenement om te ervaren wat er online allemaal mogelijk is voor de evenementenbranche, was afgelopen donderdag met bijna 3.000 deelnemers een groot succes. Dat er zoveel animo was, laat zien dat de branche staat te springen om weer aan de slag te gaan.
Deelnemers aan DigitalDay konden gedurende drie uur een uitgebreid programma bijwonen met verschillende sprekerssessies van sprekersbureaus Bookingworldspeakers.com, Quality Bookings en Despreker.nl. Joseph Oubelkas viel op met zijn indrukwekkende verhaal over zijn onterechte gevangenisstraf in Marokko, en ‘s werelds beste Obama-impersonator ging in gesprek met de Saroo Brierley, hoofdpersoon uit de Oscarfilm Lion. Typhoon sprak rake woorden over de universele kracht van flow en verbinding en met de innovatieve Tin Men & the Telephone app componeerden de bezoekers als afsluiting het geluid van DigitalDay.
Adrenaline
‘Het voelde echt als live’, zegt Stefan Heerholtz van High Profile Events vanuit de lobby bij Felix Meritis, één van de locatie van waaruit het virtuele evenement gestreamd werd. ‘Dezelfde adrenaline. Wat een energie kwam er los! Iedereen heeft nu volgens mij gezien dat we er helemaal klaar voor zijn.’ Arjen Lemstra van EventSummit: ‘Ik ben best een beetje trots. We hebben een waanzinnig evenement neergezet en aan de markt laten zien wat er wél nog kan.’