• Home
  • CoffeeCorner
    • Plaats je bericht in de CoffeeCorner
  • Boek
  • Registreer
  • Log in
  • Volg ons
    • Facebook
    • Twitter
    • Linkedin
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Expert worden
  • Partners
  • Adverteren
  • Registreer Log in
Het grootste kantoor van Nederland
  • Home
  • CoffeeCorner
    • Plaats je bericht in de CoffeeCorner
  • Boek
Share
You are reading
BOEK : Don’ts voor managers
Home
Boek

BOEK : Don’ts voor managers

Redactie Kantoor Boek
Facebook Twitter LinkedIn E-mail
BOEK : Don’ts voor managers

Managers, het zijn net mensen

En net als mensen maken managers fouten. Met het luchtige boekje Don’ts voor managers wil Jeroen Busscher leidinggevenden behoeden voor de meest voorkomende managementfouten. En dat zijn er nogal wat…

Don’ts voor managers bestaat uit 96 puntige hoofdstukjes van vaak minder dan één bladzijde – zonder daarin één woord managementspeak te gebruiken. In elk hoofdstuk legt Busscher klip en klaar uit wat je als manager vooral niet moet doen. Daar zit goede raad bij als ‘Stel niet uit’, ‘Weet niet beter’ en ‘Klaag nooit’. Maar vaker schuwt Busscher het tegendraadse niet. Dat blijkt uit adviezen als ‘Voel u niet verantwoordelijk’, ‘Wees niet goed bereikbaar’ en ‘Heb geen visie’.

“We zitten boordevol goede ideeën, maar uiteindelijk is de mens toch het bangst om iets fout te doen”, zo verklaart Jeroen Busscher het ontstaan van zijn negende en dunste boek. “Biologisch zijn we gefokt om fouten te voorkomen. De oermens zag liever een sappig biggetje over het hoofd dan een roofzuchtige tijger. Logisch eigenlijk. Daarom heb ik, tegen mijn positivistische aard in, dit boekje geschreven.”

Alle facetten van het moderne management keren in Busschers vermijdtips terug: strategie en planning, maar ook bedrijfscultuur, people management en het alledaagse werk van vergaderen, brandjes blussen en alle bordjes tegelijk in de lucht te houden. Over dat laatste is Busscher trouwens kort: ‘Vergader niet’, ‘Wees geen brandweer’ en ‘Multitask niet’. Dat scheelt de baas van nu veel tijd, zo is zijn gedachte.

Bovendien weten leidinggevenden na het lezen van Don’ts voor managers waarom ze niet aan het conciërgecomplex moeten lijden, e-mails van meer dan vijftig woorden moeten negeren, geen hiërarchische ambities moeten hebben en vooral moeten doorgaan met roken.

Over de auteur
Jeroen Busscher geldt al jaren als een van de meest vernieuwende en inspirerende managementdenkers van ons land. Als strateeg helpt hij organisaties en leiders bij veranderingen. Hij is een veelgevraagd spreker en fanatiek schrijver en columnist. Daarnaast vlogt hij en maakt hij radio.

Algemene informatie:
Titel: Don’ts voor managers:
Prijs: € 7,95 (incl. btw)
ISBN: 9789462156456.
Auteur: Jeroen Busscher.

Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Vorig artikel NU.nl lanceert nieuwsmerk voor basisschoolkinderen
Volgend artikel Groupe Hamelin geeft nieuwe invulling aan de merkstrategie
NIEUWSBRIEF

Blijf up-to-date

Ontvang de nieuwste artikelen van de redactie gratis, in je mailbox.

Tijdlijn
26 feb 13:32
Berichten

Interface komt met maandelijkse podcast: design met oog voor het klimaat

25 feb 15:14
Carrière

Ernst Japikse nieuwe voorzitter Stichting Warmtenetwerk

19 feb 13:55
Berichten

ANWB en Autotaalglas zetten samenwerking voort

18 jan 11:58
Bedrijfsnieuws

Floor van Eelen Operations Director bij Youvia

6 jan 13:22
Carrière

Johan Van den Neste nieuwe directievoorzitter Univé Schade en Univé Her

18 nov 12:41
Bedrijfsnieuws

Silvie Inghels nieuwe Director of Partnerships MobieTrain

Carriere
25 feb 15:14
Carrière

Ernst Japikse nieuwe voorzitter Stichting Warmtenetwerk

18 jan 11:58
Bedrijfsnieuws

Floor van Eelen Operations Director bij Youvia

6 jan 13:22
Carrière

Johan Van den Neste nieuwe directievoorzitter Univé Schade en Univé Her

© CRMned / Ocira Media BV 2018. Alle rechten voorbehouden.