Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) kondigt vandaag Zoom Workplace aan, een AI-gedreven platform voor samenwerking. Daarnaast onthult Zoom nieuwe functionaliteiten voor AI Companion die (samen)werken productiever maken. Enkele nieuwe functies zijn AI Companion-features voor Zoom Phone, ‘Ask AI Companion’ en een nieuwe look voor de Zoom-app. Daarnaast zijn nieuwe CX-verbeteringen aangekondigd voor Zoom Contact Center die klantrelaties versterken en realtime AI-gedreven inzichten bieden in performance.
“We hebben de positieve impact gezien die Zoom AI Companion heeft gehad op ons bedrijf en onze klanten. Het heeft onze manier van werken veranderd door kostbare tijd vrij te maken voor samenwerking”, zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom. “Zoom Workplace is ontworpen om concrete klantproblemen te verhelpen door de belangrijkste oplossingen voor samenwerking te verzamelen in één enkel AI-gedreven platform om productiviteit en efficiëntie te verbeteren – en dat alles met de Zoom-ervaring die gebruikers gewend zijn en vertrouwen.”
Maak impact met AI Companion
Nieuwe AI Companion-functies bestaan uit Ask AI Companion, een verbetering van de digitale assistent die je platformbreed kunt inzetten, AI Companion voor Zoom Phone en nieuwe mogelijkheden voor Team Chat en Whiteboard. Al deze nieuwe functies zijn zonder meerprijs beschikbaar binnen betaalde Zoom-accounts.
Met Ask AI Companion kunnen gebruikers à la minute belangrijke informatie ophalen, taken automatiseren en up-to-date blijven door informatie te synthetiseren uit onder meer Zoom Meetings, Mail, Team Chat, Notes en Docs. Daarnaast helpt Ask AI Companion met automatische notulen, actiepunten en samenvattingen van chats, e-mails en documenten. Een latere release zal integraties mogelijk maken met selecte applicaties van derden.
Ask AI Companion kan gebruikers helpen bij de voorbereiding van meetings
Zoom Phone biedt nu AI-gegenereerde samenvattingen en actiepunten, zodat gebruikers zich kunnen richten op het gesprek in plaats van het maken van notities. Voicemail-prioritering zorgt ervoor dat gebruikers belangrijke gesprekken niet over het hoofd zien, terwijl Voicemail Task Extraction taken aanmaakt op basis van voicemailberichten zonder dat je ernaar hoeft te luisteren. Team SMS Thread-samenvattingen bieden tot slot korte overzichten van Team SMS-threads in PowerPack.
AI Companion task extraction voor Zoom Phone
Team Chat biedt nu slimme planning die automatisch de bedoeling achter een chat-meeting interpreteert om tijdstippen voor te stellen; in de toekomst worden AI-gedreven suggesties voor het voltooien van zinnen en snelle reacties gedaan, samen met ondersteuning voor 38 extra talen (in preview) in het automatisch opstellen en samenvatten van chats.
Zoom Whiteboard-gebruikers kunnen met AI Companion-prompts flowcharts en mindmaps aanmaken en verfijnen
Teamwork met Zoom Workplace
Het AI-gedreven samenwerkingsplatform Zoom Workplace biedt innovaties die teams verder helpen met gestroomlijnde communicatie, geoptimaliseerde gebruikservaringen en verbeterde productiviteit. Zoom Workplace zal blijven functioneren als een open platform met keuzevrijheid. Zoom’s API’s, SDK’s en meer dan 2.500 integraties in de Zoom App Marketplace maken het voor klanten makkelijker om Zoom te integreren in bestaande technologie of hun favoriete apps in Zoom te integreren.
Onderdeel van de lancering van Zoom Workplace is een nieuwe gebruikerservaring, met onder meer een nieuwe gebruikersinterface, een versimpelde taakbalk, geüpdatete navigatie en nieuwe opties voor personalisering zoals de keuze uit meerdere kleurenschema’s.
Hybride werk
Voor organisaties die hybride werken, wordt het gemakkelijker om je weg op kantoor te vinden dankzij het nieuwe Workspaces-tabblad, dat binnen de Zoom Workplace app direct toegang biedt tot opties voor werkplekreservering, bewegwijzering en bezoekersbeheer.
Voor inclusievere vergaderingen krijgt Zoom Rooms de feature slimme naambadges, waarmee deelnemers in een Zoom Room automatisch een digitaal naamkaartje krijgen..
Als één scherm niet genoeg is, kunnen Zoom Rooms worden uitgebreid met een extra scherm om daarop via video en audio samen te werken. Voor Workvivo-klanten zal een nieuwe integratie met Zoom Rooms de mogelijkheid bieden om via Workvivo TV belangrijke updates, nieuws en andere informatie weer te geven op gecertificeerde Zoom Room-apparaten.
Zoom One-bundels worden als onderdeel van deze lancering omgedoopt tot Zoom Workplace-bundels, om de beprijzing simpel te houden voor nieuwe en bestaande klanten.
Betere klantrelaties met de zakelijke dienstverlening van Zoom
De zakelijke diensten van Zoom omvatten AI-gedreven oplossingen voor marketing, klantenservice en sales. Deze Zoom Business Services zijn nauw geïntegreerd met Zoom Workplace en stellen klantgerichte teams in staat uitzonderlijke ervaringen te bieden gedurende de hele klantlevenscyclus.
Zoom AI Companion voor Contact Center
AI Companion is binnen Zoom Contact Center al zonder meerprijs beschikbaar. Hier wordt nu AI Expert Assist aan toegevoegd, waarmee medewerkers de beste antwoorden kunnen selecteren uit een gecureerde verzameling van onder meer knowledge bases en CRM-systemen. Daaraan wordt ook realtime monitoring van de klantbetrokkenheid toegevoegd, inclusief sentiment, transcripten en analyses van klantbetrokkenheid. Leidinggevenden zijn met deze aanvulling in staat om medewerkers beter te begeleiden en besluitvorming te versterken. Verder zijn WhatsApp en inbound e-mail toegevoegd als communicatiekanalen.
Over Zoom
Zoom maakt via één enkel platform grenzeloze menselijke verbinding mogelijk. Zoom Workplace — een AI-gedreven, open samenwerkingsplatform dat is ontworpen voor de moderne wereld van werk — stroomlijnt communicatie, verhoogt de medewerkersbetrokkenheid, versterkt de productiviteit, optimaliseert fysieke meetings en biedt flexibiliteit met behulp van externe apps en integraties. Zoom Workplace wordt aangedreven door Zoom AI Companion en bevat oplossingen voor samenwerking zoals Meetings, Team Chat, Phone, Scheduler, Whiteboard, Spaces en Workvivo. In combinatie met Zoom Workplace zorgen zakelijke diensten voor sales, marketing en klantenservice (waaronder Zoom Contact Center) voor sterkere klantrelaties gedurende de gehele klantcyclus. Zoom is opgericht in 2011 en beursgenoteerd (NASDAQ:ZM). Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. Meer informatie op zoom.com.
Dit is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.