Vraag “Hoe gaat het?” maakt Nederland vitaal en veerkrachtig –
Nationale-Nederlanden roept op om deze drie woorden weer belangrijk te maken
Hoe gaat het? We vragen het allemaal weleens aan elkaar. Ruim de helft (57%) van de Nederlanders ziet deze vraag als een beleefdheidsvraag en niet als een oprechte vraag naar hoe iemand zich voelt. Dit blijkt uit een onderzoek van Nationale-Nederlanden uitgevoerd door Kantar. Dezelfde vraag stellen bijna alle ondervraagde managers (95%) ook, maar hun werknemers herkennen en beleven dit (56%) een stuk minder. Werkgevers hebben nog de nodige stappen te zetten en Nationale-Nederlanden helpt hierbij. Vanuit de gedachte “voorkomen is beter dan genezen”, verhoogt Nationale-Nederlanden het bewustzijn rondom verzuim en arbeidsongeschiktheid en reikt werkgevers en werknemers praktische tips en tools aan. Maurice Koopman, CEO Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen: ‘Wij willen de vraag nieuw leven inblazen. Een goed gesprek over hoe het gaat, blijkt de sleutel tot minder ziekteverzuim en uiteindelijk tot een vitaler en veerkrachtiger Nederland.’ De financiële dienstverlener lanceert daarom vandaag het “hoe gaat het?” platform, dat werkgevers en werknemers activeert en faciliteert in het voeren van (meer) goede gesprekken. Op het ‘Hoe gaat het-platform’ delen ze tools voor het starten van een goed gesprek en een ontroerende video die het effect van de vraag laat zien. Elke Wiss, praktisch filosoof en schrijver van het boek ‘Socrates op sneakers’ deelt ijzersterke tips voor een oprecht gesprek.
www.nn.nl/hoegaathet