16.6 C
Amsterdam
donderdag 20 maart 2025
HomeCoffee CornerProducten & DienstenUM introduceert Full Color Media: Een baanbrekende benadering voor merkengroei in het...

UM introduceert Full Color Media: Een baanbrekende benadering voor merkengroei in het AI-tijdperk

  • Geplaatst door:
  • UM

Date:

Related stories

Acer breidt Chromebook-serie uit met de introductie van zeven nieuwe, krachtige en efficiënte modellen

De Acer Chromebook Plus-laptops bieden AI-functies, verbeterde prestaties en...

Google vervangt Assistent door Gemini: Wat betekent dit voor gebruikers?

Google voert een grote verandering door: de Google Assistent...

Cisco en NVIDIA beveiligen AI-infrastructuur met ‘Cisco Secure AI Factory with NVIDIA’

Cisco heeft vandaag samen met NVIDIA een AI-architectuur gepresenteerd...

Gemini introduceert Canvas: een revolutionaire tool voor samenwerking en contentcreatie

Amsterdam, 18 maart 2025 – Gemini, de geavanceerde AI-assistent,...
spot_imgspot_img

UM, onderdeel van IPG Mediabrands, introduceert vandaag een vernieuwende propositie en filosofie die de manier waarop merken worden gebouwd zal veranderen. In een tijd waarin kunstmatige intelligentie (AI) een steeds grotere rol speelt in marketing, introduceert UM Nederland vandaag haar nieuwe propositie: ‘Full Color Media’, een vernieuwende propositie en filosofie die de manier waarop merken worden gebouwd zal veranderen.

Deze baanbrekende aanpak biedt een antwoord op de uitdagingen én kansen die AI brengt, zoals de dreiging van ‘blandness’ – de vervlakking van merken door lineaire data-gedreven modellen – en de mogelijkheid om via creatieve toepassingen écht op te vallen. Full Color Media combineert de kracht van data met de unieke identiteit van merken om een onderscheidende marktpositie te claimen.

Wetenschappelijke basis: drie jaar onderzoek naar unieke merkcodes

Full Color Media is het resultaat van een driejarig onderzoeksproject, dat UM uitvoerde in samenwerking met Felipe Thomaz, universitair hoofddocent Marketing aan de Universiteit van Oxford. Dit grootschalige onderzoek analyseerde data van meer dan 10.000 merken over een periode van drie jaar en resulteerde in het innovatieve Brand Patterns-model. Het model onthult de unieke ‘codes’ van merken – de complexe netwerken van associaties die bepalen hoe merken groeien en zich verankeren in de hoofden van mensen. Dit patroon wordt bepaald door drie essentiële componenten, de 3-V’s.

  • Visibiliteit (Visibility): Bevat factoren als aandacht en advertentiebekendheid, die merkonderscheidend vermogen creëren en verantwoordelijk zijn voor 64% van de merkengroei.
  • Vitaliteit (Vibrancy): Wordt beïnvloed door sociale betrokkenheid, mond-tot-mondreclame en online ‘buzz’. Dit draagt voor 11% bij aan groei van merken en vergroot de relevantie van het merk binnen de cultuur.
  • Variabiliteit (Variability): Bevat factoren zoals merk imago en kwaliteit, die voor 25% bijdragen aan groei door het creëren van intrinsieke waarde voor de consument.

“Uit dit onderzoek is gebleken dat merken vaak generieke mediaplannen hanteren, ondanks hun unieke merkpatronen. Door deze patronen te begrijpen, kunnen marketeers hun strategieën beter afstemmen en optimaal gebruik maken van hun unieke merkkracht.” aldus Justus Wever, Managing Director van UM Nederland. “Wat Full Colour Media daarnaast uniek maakt, is dat het wordt aangedreven door onze mensen,” concludeert Wever. “Hun diepgaande kennis van menselijk gedrag en hun vermogen om inzichten uit data én cultuur te halen, maken onze aanpak levendig en impactvol. Dit stelt ons in staat om gewone merkinteracties om te zetten in impactvolle, Full Color ervaringen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van onze redactie.

Redactie
Redactiehttps://www.kantoor.nl
Artikelen geschreven door de redactie van Kantoor.nl. Alles op het gebied van Marketing, Sales, AI, online business, media, technologie en e-commerce. Heb je nieuws? Mail ons: redactie@kantoor.nl.
Nieuwsbrief:

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Kantoor? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief.

Contact formulier Fluent-CRM [fluentform id="11"]

Laatste nieuws:

spot_img

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Laatste nieuws:

spot_img

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.