Naam: Tom Straver
https://www.linkedin.com/in/tom-straver-90001157/
Bedrijfsnaam: CallSecured
Wat is je functie binnen het bedrijf? Founder
Kun je je bedrijf kort introduceren?
Ons bedrijf CallSecured is ooit begonnen uit een behoefte bij de vermogensbeheersector. Vanuit wet- en regelgeving werd het verplicht voor beleggingsondernemingen om telefoongesprekken met cliënten op te nemen. Als er namelijk beleggingsorders over de telefoon worden doorgegeven of worden besproken, dan is het belangrijk dat deze zijn terug te luisteren.
De meeste grote financiële bedrijven hadden dit uiteraard al geregeld. Echter zagen we dat bedrijven met minder dan 50 medewerkers hier vaak de infrastructuur niet voor hadden. Daarbij kwam nog eens kijken dat ik zelf bij een beleggingsonderneming werkzaam was en dus al veel van de potentiële klanten in mijn netwerk had zitten.
Vanuit de combinatie van deze bovenstaande punten was het idee voor CallSecured geboren. Een klein jaar later stond er een online telefooncentrale waarbij ‘kleinere’ financiële bedrijven alles met betrekking tot hun telefonie zelf gemakkelijk konden instellen. Denk hierbij aan het instellen van openingstijden tot het doorverbinden van vast naar mobiel. Maar uiteraard als belangrijkste ‘paradepaardje’ het opnemen van telefonische gesprekken die online direct weer terug te luisteren zijn.
Waaruit bestaat jouw werk?
Mijn belangrijkste verantwoordelijkheid is om het bedrijf verder uit te bouwen en op zoek te gaan naar nieuwe kansen. Zo begonnen we met de focus op vermogensbeheerders en adviseurs maar zien we nu bedrijven uit bijvoorbeeld de gezondheidssector en horeca ons belplatform gebruiken. Een belangrijk kenmerk aan ons systeem is dat het zo gemakkelijk te gebruiken is dat de klant zoveel mogelijk zelf kan beheren. Hierdoor merken we dat er weinig vragen binnenkomen en dat onze focus niet enkel op operationele taken ligt. Dit geeft ons tijd om het product verder te ontwikkelen en op zoek te gaan naar nieuwe kansen.
Welke diensten levert Jouw bedrijf?
De diensten die we leveren zijn vrij breed omdat we geloven dat elke organisatie anders is opgebouwd en daarmee andere wensen heeft. Zo maakt de ene organisatie actief gebruik van een CRM en zijn de medewerkers bij een andere organisatie dagelijks veel onderweg. Wij zien de telefonieoplossing dan ook als een maatpak voor ieder bedrijf. Met deze gedachte is het platform opgebouwd uit verschillende bouwstenen waarbij een organisatie zelf kiest wat het wilt gebruiken.
Deze zogenaamde ‘bouwstenen’ kunnen van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan een koppeling tussen het CRM en de telefonie van het bedrijf. Als klant belt dan ziet de medewerker direct het CRM openen met juiste klantenkaart. Hierdoor kan de medewerker de klant weer wat sneller en beter helpen, waar het bedrijf uiteindelijk weer van profiteert.
In hoeverre onderscheidt jouw bedrijf zich van de concurrenten?
Bedrijven kunnen alles zelf instellen in hun eigen online telefooncentrale. Je hoeft geen IT achtergrond te hebben om de openingstijden aan te passen of een extra account voor een nieuwe medewerker te maken. Dit scheelt veel tijd voor klanten en geeft ze de mogelijkheid om flexibel met hun bereikbaarheid om te gaan.
Wat kan jouw bedrijf dat andere bedrijven niet kunnen?
Ons bedrijf stelt MKB Nederland in staat om alles omtrent hun bereikbaarheid te regelen zonder dat hier een IT-er aan te pas hoeft te komen.
Welke ontwikkelingen in de branche houden jullie nauwlettend in de gaten?
Wij proberen alle nieuwste ontwikkelingen op het gebied van VoIP (bellen over het internet) in ons product te verwerken. Zo kan je via je mobiele telefoon gewoon met je zakelijke vaste nummer uitbellen. Dit betekent dat je geen privé- en zakelijk toestel meer op zak hoeft te hebben en dat je bedrijf een stuk groter lijkt (geen 06-nummers op de website). Daarnaast kan je het telefonieplatform met veel andere bedrijfssoftware koppelen (bijv. CRM) en heb je toegang tot veel bel-statistieken.
Voor welke klanten werken jullie?
De oorsprong ligt in de financiële sector maar tegenwoordig zien we veel meer verschillende klanten op ons platform. Dit varieert van horeca, webshops tot aan autoleasebedrijven. De belangrijkste overeenkomst is dat ze allemaal op zoek zijn naar het gemak om alles zelf in te kunnen stellen.
Wat zijn jouw ambities?
De belangrijkste ambitie is om nog meer bedrijven flexibiliteit te geven over hun bereikbaarheid en daarmee een significante speler te worden in de telecommarkt.
Wat is het laatste nieuws?
We hebben reeds een nieuwe versie van onze online telefooncentrale en onze mobiele applicatie gelanceerd. Nog meer bereikbaarheid flexibiliteit dus?
https://www.callsecured.nl
Ook eens in de Spotlight op kantoor.nl neem contact op