16.6 C
Amsterdam
donderdag 20 maart 2025
HomeCoffee CornerProducten & DienstenPiwik PRO Customer Data Platform nu onderdeel van het freemium Core-abonnement

Piwik PRO Customer Data Platform nu onderdeel van het freemium Core-abonnement

Date:

Related stories

Acer breidt Chromebook-serie uit met de introductie van zeven nieuwe, krachtige en efficiënte modellen

De Acer Chromebook Plus-laptops bieden AI-functies, verbeterde prestaties en...

Google vervangt Assistent door Gemini: Wat betekent dit voor gebruikers?

Google voert een grote verandering door: de Google Assistent...

Cisco en NVIDIA beveiligen AI-infrastructuur met ‘Cisco Secure AI Factory with NVIDIA’

Cisco heeft vandaag samen met NVIDIA een AI-architectuur gepresenteerd...

Gemini introduceert Canvas: een revolutionaire tool voor samenwerking en contentcreatie

Amsterdam, 18 maart 2025 – Gemini, de geavanceerde AI-assistent,...
spot_imgspot_img

Piwik PRO maakt zijn geïntegreerde Customer Data Platform (CDP) vrij toegankelijk als onderdeel van zijn freemium Core-abonnement. Marketeers kunnen hierdoor – helemaal gratis – hun klanten beter begrijpen en aan zich binden.

Piwik PRO – voorheen alleen beschikbaar voor bedrijven met grote budgetten – biedt zijn CDP nu aan als onderdeel van het freemium Core-abonnement van zijn Analytics Suite-platform. Dit platform zet met krachtige opties voor data-activering en -import, data om in waardevolle inzichten en verbindt de verschillende tools met elkaar.

Met een CDP kunnen bedrijven:
demografische, gedrags- en transactionele data integreren;
data activeren om campagnes aan te sturen en de operationele efficiëntie te verbeteren;
klantervaringen verbeteren door op maat gemaakte interacties te bieden.

Uitgebreide data-activatie
Hoewel data-analyse essentieel is om inzicht te verkrijgen in de interacties van gebruikers met een webpagina of app, kunnen bedrijven met behulp van data-activatie de verzamelde inzichten beter benutten. Enkele voorbeelden zijn:
Betere onboarding: begeleid nieuwe gebruikers met gepersonaliseerde e-mails om ervoor te zorgen dat ze belangrijke stappen voltooien, zoals het creëren van een profiel. Hierbij worden potentiële problemen al in een vroeg stadium aangepakt.
Verbeter engagement: bied premium gebruikers exclusieve aanbiedingen om engagement te behouden en waarde op lange termijn te realiseren.
Verminder ‘churn’: identificeer en kom opnieuw in contact met gebruikers die minder actief zijn geworden via een gepersonaliseerde aanpak, product tutorials of nieuwe feature updates.

Belangrijkste features die het CDP van Piwik PRO onderscheiden
Met het Customer Data Platform van Piwik PRO kunnen bedrijven data organiseren, analyseren en activeren om retentie te verbeteren, advertentiebudgetten optimaliseren, de gemiddelde waarde van een winkelwagentje verhogen of andere belangrijke acties prioriteren, afhankelijk van de behoeften van het bedrijf. In tegenstelling tot veel andere CDP’s integreert de module van Piwik PRO naadloos met het web- en app-analyticsplatform, waardoor bestaande tools worden verbeterd en niet vervangen hoeven worden. Dit is essentieel omdat het een constante aanvoer van data garandeert, rechtstreeks vanuit de analysemodule. Andere interessante features zijn:
Flexibiliteit: het CDP kan aangepast worden aan de specifieke behoeften van de organisatie, van kleine campagnes tot personalisatie op enterprise-niveau. Piwik PRO biedt gratis trainingsmateriaal en kant-en-klare cases om zo snel mogelijk aan de slag te gaan.
Native integratie: het CDP werkt rechtstreeks met de Analytics en Tag Manager modules van Piwik PRO voor een constante aanvoer van cruciale gebruikersgegevens, wat zorgt voor betere inzichten.
Gebruiksvriendelijk design: vereenvoudigt data-activering met intuïtieve ‘editors’, templates en automatiseringstools, waardoor minder technische expertise nodig is.

De balans in web analytics verschuiven
Door CDP op te nemen in de Core-versie van Piwik PRO Analytics Suite, krijgen alle bedrijven toegang tot inzichten en mogelijkheden die groei stimuleren. Alle Piwik PRO-klanten kunnen vanaf nu gebruikmaken van een alles-in-één geïntegreerd dataplatform dat analytics, tag management, consent management en klantgegevens omvat.

De Piwik PRO Analytics Suite helpt bedrijven inzicht te krijgen in hun web-, app- en campagneprestaties. Gebruikers kunnen marketinggegevens integreren, acties ondernemen om resultaten te verbeteren en gepersonaliseerde klantervaringen creëren. Het platform legt daarnaast de nadruk op dataprivacy, met features zoals een Consent Manager om te voldoen aan regelgeving zoals de AVG.

Met de gratis versie van het Piwik PRO CDP kunnen gebruikers tot 1.000 profielen activeren per maand. Voor organisaties die op zoek zijn naar meer mogelijkheden biedt het enterprise abonnement onbeperkte activatie van profielen, geavanceerde ‘profile search options’ en meer.

Kijk hier voor meer informatie over het Piwik PRO CDP: https://piwik.pro/blog/customer-data-platform-for-all-users/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van onze redactie.

Redactie
Redactiehttps://www.kantoor.nl
Artikelen geschreven door de redactie van Kantoor.nl. Alles op het gebied van Marketing, Sales, AI, online business, media, technologie en e-commerce. Heb je nieuws? Mail ons: redactie@kantoor.nl.
Nieuwsbrief:

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Kantoor? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief.

Contact formulier Fluent-CRM [fluentform id="11"]

Laatste nieuws:

spot_img

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Laatste nieuws:

spot_img

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.