• Home
  • CoffeeCorner
    • Plaats je bericht in de CoffeeCorner
  • Boek
  • Vergaderen
  • Kennispartners
  • Registreer
  • Log in
  • Volg ons
    • Facebook
    • Twitter
    • Linkedin
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Expert worden
  • Partners
  • Adverteren
  • Registreer Log in
Het grootste kantoor van Nederland
  • Home
  • CoffeeCorner
    • Plaats je bericht in de CoffeeCorner
  • Boek
  • Vergaderen
  • Kennispartners
Share
You are reading
‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’
Home
E-Commerce
Conversie

‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’

Redactie Kantoor Conversie, E-Commerce
Facebook Twitter LinkedIn E-mail
‘Online beoordelingen laten Nederlander koud’

Slechts één op de tien Nederlanders verandert zijn voorkeur voor een product of dienst na het lezen van een positieve beoordeling. In Vlaanderen – met één op de vier Belgen – ligt dit percentage een stuk hoger. Dat en meer blijkt uit internationaal onderzoek van Simon-Kucher & Partners.

Samen met de Denen hechten Nederlanders niet veel waarde aan online beoordelingen. Zelfs binnen de reisbranche zegt bijna de helft van de Nederlanders dat goede ervaringen en beoordelingen hen niet brengen tot het maken van een andere keuze.

Goede beoordelen zorgen er doorgaans voor dat we meer willen betalen voor een product. In Nederland ligt dat percentage (9 procent) echter een stuk lager dan in andere onderzochte landen, waar het gemiddelde meer dan twee keer hoger is (19 procent).

Als Nederlandse consumenten eenmaal een keuze gemaakt hebben, stappen ze niet snel meer over. Zo geeft maar liefst 63 procent aan merktrouw te blijven, ondanks vergelijkbare producten met betere beoordelingen. In Frankrijk kiezen ze iets sneller voor de concurrent, slechts 19 procent blijft merktrouw.

Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Vorig artikel Vodafone sluit 15 procent van zijn winkels
Volgend artikel Kinly stelt Mike Gries aan als nieuwe Managing Director voor de Benelux
NIEUWSBRIEF

Blijf up-to-date

Ontvang de nieuwste artikelen van de redactie gratis, in je mailbox.

Tijdlijn
26 feb 13:32
Berichten

Interface komt met maandelijkse podcast: design met oog voor het klimaat

25 feb 15:14
Carrière

Ernst Japikse nieuwe voorzitter Stichting Warmtenetwerk

19 feb 13:55
Berichten

ANWB en Autotaalglas zetten samenwerking voort

18 jan 11:58
Bedrijfsnieuws

Floor van Eelen Operations Director bij Youvia

6 jan 13:22
Carrière

Johan Van den Neste nieuwe directievoorzitter Univé Schade en Univé Her

18 nov 12:41
Bedrijfsnieuws

Silvie Inghels nieuwe Director of Partnerships MobieTrain

Carriere
25 feb 15:14
Carrière

Ernst Japikse nieuwe voorzitter Stichting Warmtenetwerk

18 jan 11:58
Bedrijfsnieuws

Floor van Eelen Operations Director bij Youvia

6 jan 13:22
Carrière

Johan Van den Neste nieuwe directievoorzitter Univé Schade en Univé Her

© CRMned / Ocira Media BV 2018. Alle rechten voorbehouden.