Op 28 mei 2020 zijn de winnaars van de Werf& Awards via een livestream bekendgemaakt. Deze prijzen voor arbeidscommunicatie en recruitment cases tonen aan dat campagnes impact hebben gehad op de instroom van een organisatie. Werf& selecteerde dit jaar voor beste recruitment case een tweevoudige winnaar: Jobsrepublic wint samen met opdrachtgever Cendris de vakjury-award voor de campagne “Wonen en werken aan de Spaanse Costa”. Met een Hyper Targeting strategie heeft Jobsrepublic impact gecreëerd op de instroom van nieuwe callcentermedewerkers voor Cendris. In 2018 won Jobsrepublic deze prijs al een keer eerder met de campagne die 850 beveiligers voor Schiphol rekruteerde.
“Een meer dan terechte winnaar”, zo startte het jurycommentaar. “Als het je niet lukt om mensen te vinden voor het aanbod in banen dat je hebt, kun je het als klant niet zomaar bij een bureau neerleggen. Dan moet je het anders durven doen, en dat is hier in optima forma gebeurd! Bij callcentermedewerkers ligt het verloop heel hoog, maar toch heeft Jobsrepublic het tij kunnen keren. Ze hebben hard aantoonbaar gemaakt dat het verloop sterk is afgenomen.” In het jurycommentaar was er tevens bijzondere aandacht voor de Hyper Targeting strategie waar Jobsrepublic bekend om staat. “Het is hip, en succesvol en het maakt hét verschil in het recruitmentproces. Dat heeft deze case uitstekend laten zien.” Er werd nog een tipje van de sluier gelicht door hier met een knipoog aan toe te voegen: “Niet de werkervaring stond centraal in targeting, maar de reiservaring.” CEO van Jobsrepublic Eric de Bourgonje is ontzettend blij met de award: “De afgelopen maanden hebben we vol spanning uitgekeken naar dit moment. Dit is echt de kroon op ons creatieve werk!”,