Facebook is met zijn jaaromzet de 70 miljard dollar gepasseerd. Vorig jaar genereerde het platform in totaal 70,6 miljard dollar, waarvan 21 miljard in het vierde kwartaal.
De nettowinst daalde over een jaar gemeten van 22,1 naar 18,4 miljard, deels vanwege fikse pricacyboetes. In het laatste kwartaal is de winst echter weer toegenomen, van 6,8 miljard in 2018 naar 7,3 miljard afgelopen kwartaal.
Van de omzet kwam wederom het grootste deel uit advertensies. 346 miljoen dollar kwam in het vierde kwartaal uit andere activiteiten. De kosten namen wederom flink toe naar 12,2 miljard dollar, een groei van 34 procent.
Het aantal dagelijkse actieve gebruikers steeg wederom met 9 procent per jaar naar 1,66 miljard. Het aantal maandelijks actieve gebruikers bedraagt 2,5 miljard, ook een behoorlijke groei. Alleen al in de thuismarkt kwamen er 1 miljoen dagelijkse gebruikers bij ondanks concurrentie van TikTok en Snapchat.
In het jaar groeide Facebook naar 44.942 werknemers, 26 procent meer dan een jaar eerder.
Nabeurs daalde de koers van Facebook met 6 procent, al had die met 223 dollar deze week wel zijn voorlopige hoogtepunt bereikt.