Naam: Dennis Roos
https://www.linkedin.com/in/dennisroos1/
Bedrijfsnaam: CloudCompagnon
Wat is je functie binnen het bedrijf: Directeur
Kun je je bedrijf kort introduceren?
“Ben je weleens wat kwijt in de organisatie? Een e-mail, notitie of document?”
Het lijkt een retorische vraag, want iedereen is zo nu en dan iets kwijt. Met CloudCompagnon brengen wij hier verandering in. CloudCompagnon is een volwaardig document management systeem (dms) toegespitst op kleine en middelgrote organisaties.
Wij gaan voor razendsnel vinden van bedrijfsinformatie – zoals documenten, relatiegegevens, e-mails en aantekeningen – die altijd en overal beschikbaar is zolang je internet hebt. Het is de achterliggende gedachte van CloudCompagnon: documentbeheer dat voor je werkt.
Waaruit bestaat jouw werk?
Dagelijks houd ik me bezig met sales en het op maat inrichten van de omgeving voor onze nieuwe klanten. Daarnaast houd ik me bezig met de innovatie van ons platform. We vinden het belangrijk dat ons platform regelmatig van nieuwe slimme en bruikbare functies wordt voorzien, waarmee we onze klanten tijd besparen.
Welke diensten levert Jouw bedrijf?
Met CloudCompagnon bieden we kleine en middelgrote organisaties een slimme en volwassen oplossing voor online samenwerken, documentbeheer, dossierbeheer en relatiebeheer, zonder dure licenties en implementatiekosten.
In hoeverre onderscheidt jouw bedrijf zich van de concurrenten?
Wanneer je kijkt naar onze concurrenten, dan zijn dat op functionaliteit niveau de grote document management suites, zoals die worden gebruikt bij groot zakelijke instanties. Deze zijn voor wat betreft kosten niet haalbaar voor onze doelgroep. Aan de ene kant door prijzige licenties, aan de andere kant door lange implementatietrajecten. Daardoor zie je dat de behoefte voor dergelijke oplossingen er wel is maar dat men verzand in de populaire Amerikaanse Cloud storage bedrijven, die ook zakelijke oplossingen hebben. Deze zijn aantrekkelijker in kosten en je kunt vrijwel gelijk aan de slag. Nu komt het: uiteindelijk vind je ook daar je spullen niet terug omdat het een verplaatsing van het probleem is en geen oplossing. Daarnaast is het AVG-technisch niet de meest handige oplossing.
Met CloudCompagnon bieden we je de functionaliteit van een volwaardig document management systeem en de basis functies van een CRM systeem. Helemaal op maat ingericht binnen enkele dagen. Op Nederlandse servers, gehost in Nederland en voor een aantrekkelijk maandbedrag. Het beste van 2 werelden dus.
Wat kan jouw bedrijf dat andere bedrijven niet kunnen?
CloudCompagnon is ontstaan uit ons consultancy bedrijf Solid Flows. We hebben meer dan 20 jaar ervaring in het document management vakgebied en vonden vooral dat het slimmer en sneller moest. Dat zie je terug in onze oplossing. Wij hebben de omgeving voor een nieuwe klant binnen 1 dag op maat ingericht, klaar voor gebruik. Daar waar andere bedrijven voor hun oplossing weken tot maanden nodig hebben.
Daarnaast is onze rol in de consultancy altijd die van brug tussen gebruikers en IT geweest. Je hebt dus niet alleen een software oplossing met CloudCompagnon, maar ook ECM consultants die je helpen met en adviseren over je document processen. Denk aan bijvoorbeeld de AVG en bewaartermijnen van bepaalde type documenten. Door ons start-up karakter zijn de lijnen naar onze klanten kort en persoonlijk, daar ben ik trots op.
Welke ontwikkelingen in de branche houden jullie nauwlettend in de gaten?
We kijken voortdurend om ons heen naar innovatie en innovatie vind je in elke branche. Aan ons de taak om te kijken of het waarde toe voegt aan ons platform voor onze klanten. Op dit moment kijken we naar AI en machine learning in combinatie met de inhoud van documenten. Zeer fascinerende materie waar we zeker iets mee gaan doen.
Voor welke klanten werken jullie?
Dat is heel verschillend. We werken eigenlijk voor alle organisaties waar papier rondgaat. We hebben voedingsconsulenten, non-profit organisaties, administratiekantoren, pensioenfondsen en bedrijven in de zakelijke dienstverlening. Maar ook ZZP-ers die regelmatig gezamenlijk een klus doen een daarvoor een centrale plek nodig hebben om documenten, dossiers en relaties bij te houden.
Wat zijn jouw ambities?
Op de korte termijn ons platform laten groeien naar 5000 gebruikers in Nederland. Vervolgens op de middellange termijn de grens over om ook de buurlanden en wellicht Caribisch Nederland te bedienen.
Wat is het laatste nieuws?
Op dit moment wordt keihard getest aan de nieuwste versie van CloudCompagnon, die nog dit kwartaal wordt ge-released. Hierin komt een e-signing module beschikbaar. Dit houdt in dat je een offerte of formulier dat je hebt opgeslagen in CloudCompagnon digitaal ter ondertekening kunt versturen naar bijvoorbeeld een klant. Het ondertekeningstraject is volledig geïntegreerd in het versiebeheer en rechtsgeldig in de EU en US. Een mooi voorbeeld van innovatie en hoe we nieuwe technieken toepassen om onze klanten te ontzorgen.
Ook eens in de Spotlight op kantoor.nl neem contact op