Bol.com heeft in het afgelopen kwartaal 3000 nieuwe verkooppartners aangesloten en 1,3 miljoen nieuwe producten toegevoegd. De omzet van de verkooppartners steeg in een jaar tijd met 34 procent naar 795 miljoen euro, zo blijkt uit een toelichting op de kwartaalcijfers.
De totale onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn het afgelopen kwartaal met ruim 29 procent gestegen, in Nederland ging het zelfs om 34,4 procent, grotendeels dankzij bol.com. De online omzet ging van 643 miljoen euro een jaar geleden naar 794 miljoen euro in het afgelopen kwartaal (pdf).
Verkooppartners zijn volgens die toelichting al goed voor de helft van de consumentenomzet. In Nederland realiseerde Ahold 24 procent online omzetgroei (van 445 miljoen naar 554 miljoen). In België bleef de online omzet wederom zeer bescheiden: die steeg licht van 12 naar 14 miljoen. In de VS groeide de onlineverkoop met ruim 14 procent, waarbij 124 nieuwe ophaalpunten werden toegevoegd, waarmee het totaal op 600 komt.
De totale omzet (inclusief winkels) steeg licht naar 16,3 miljard euro, maar de winst daalde naar 334 miljoen euro als gevolg van de staking in de VS bij Shop & Shop. Ahold Delhaize schat de schade op minstens 224 miljoen dollar.