20.7 C
Amsterdam
maandag 28 april 2025

BDR Thermea verbetert HR en talentmanagement met HCM-technologie van Workday om toekomstig succes te waarborgen

spot_imgspot_img

Workday, een leidende leverancier van oplossingen om organisaties te helpen hun personeel en kapitaal te beheren, en BDR Thermea, leider in het creëren van slimme oplossingen voor binnenklimaat op basis van duurzame bronnen, werken samen om de HR-processen en werknemerservaring te transformeren met Workday Human Capital Management (HCM). Met de inzet van moderne technologie versnelt BDR Thermea de werving van de juiste kandidaten, verbetert het de flexibiliteit om belangrijke HR-processen aan te passen en krijgt het snel inzicht in de behoeften van werknemers. 

BDR Thermea streeft ernaar om huishoudens over de hele wereld te ondersteunen in de verschuiving naar schoon energiegebruik. Vanuit het hoofdkantoor in Apeldoorn bedient het klanten in meer dan 100 landen met schone energieoplossingen onder merken zoals Baxi, De Dietrich en Remeha. BDR Thermea heeft meer dan 6.500 mensen in dienst in 15 landen.  

Moderniseren van HR voor positieve impact

Om concurrentievoordeel in de markt te behouden en toekomstig succes te waarborgen, erkent het bedrijf het belang van de kwaliteit van de werknemers die het aantrekt, ontwikkelt en behoudt. De adoptie van Workday is hierbij essentieel om de community en cultuur te creëren die nodig zijn om BDR Thermea’s ambitieuze doelen te ondersteunen: het beheren van de HR-organisatie zelf, het verbeteren van de dienstverlening en het ontwikkelen van een totale beloningsaanpak voor compensatie en talentmanagement.  

“Transformatie is essentieel voor de toekomst van ons bedrijf, waarbij Workday vanuit een HR-perspectief fungeert als de belangrijkste drijvende kracht achter deze verandering. De constante veranderingen op de markt blijven een grote impact hebben op de manier waarop mensen omgaan met werkgelegenheid en carrièregerelateerde kwesties. Het is daarom belangrijker dan ooit om over de juiste technologie te beschikken om de juiste mensen aan te trekken en te behouden”, zegt Anton Ketelaars, wereldwijd HR-leider, processes & solutions bij BDR Thermea. “Workday stelt ons in staat om snel te reageren op veranderingen en snel de juiste mensen te werven. Net zo belangrijk is dat Workday ons in staat stelt om de marktontwikkelingen bij te houden en vervolgens processen aan te passen die moeten veranderen als reactie daarop.” 

De oplossing is inmiddels in 12 landen in gebruik, waaronder Benelux, Engeland, Duitsland, Frankrijk en China. Ook de adoptie ligt hoog: ongeveer 95% van het personeelsbestand, bestaande uit ongeveer 6.500 werknemers en ook een behoorlijk aantal contractanten, is online en 85% heeft toegang tot het systeem.  

“De hoge gebruikersstatistieken bevestigen dat Workday een uitstekend middel is om positieve verandering in een organisatie teweeg te brengen, en krachtige nieuwe manieren mogelijk maakt om onze HR-aanpak te moderniseren”, reageert Ketelaars. 

Een nieuwe wereld van snelheid en inzicht

Naast de HCM-oplossing maakt BDR Thermea ook gebruik van Workday Peakon Employee Voice, een oplossing die een positieve impact heeft op het betrekken van werknemers in de momenteel uitdagendere zakelijke omgeving. Ketelaars: “Het is belangrijker dan ooit om heel dicht bij onze mensen te blijven. Dankzij Workday Peakon Employee Voice kunnen we heel snel informatie van hen krijgen over de gebieden waarop we volgens hen kunnen verbeteren, zodat we snel kunnen handelen op basis van wat we horen.” 

“Vroeger deed je een enquête en kreeg je de resultaten pas twee maanden later, terwijl de zaken misschien al waren veranderd”, vervolgt Ketelaars. “Met Workday Peakon Employee Voice luisteren we actief en kunnen we nu diepgaand inzicht krijgen in de interne werking van ons team en onze organisatie, wat een heel nieuw niveau van begrip van ons wereldwijde personeelsbestand oplevert.” 

Een cruciale rol in AI-ontwikkeling

In samenwerking met transformatiepartner SuccessDay zal BDR Thermea Workday nog uitrollen in andere landen, en worden volgend jaar modules zoals Workday Learning en onkostendeclaraties aan de oplossing toegevoegd. 

Al deze nieuwe markten en kansen leiden ook tot interessante vooruitzichten voor de toekomstige toepassing van AI-oplossingen in het hele bedrijf, en BDR Thermea ziet een belangrijke rol voor Workday weggelegd in de ontwikkeling en het gebruik ervan.  

“Posities veranderen, banen veranderen en mensen zullen nieuwe vaardigheden moeten omarmen om ermee te leren werken. Het is essentieel dat bedrijven mensen hebben met de vaardigheden om ervoor te zorgen dat de AI-functionaliteit die beschikbaar is, niet kan worden misbruikt en niet in strijd is met de AVG of landspecifieke regelgeving,” vervolgt Ketelaars. “Ik ben ervan overtuigd dat Workday ervoor zal zorgen dat het altijd compliant is en nauw aansluit bij leidende best practices van verantwoorde AI.” 

Redactie
Redactiehttps://www.kantoor.nl
Artikelen geschreven door de redactie van Kantoor.nl. Alles op het gebied van Marketing, Sales, AI, online business, media, technologie en e-commerce. Heb je nieuws? Mail ons: redactie@kantoor.nl.
spot_img
Nieuwsbrief:

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Kantoor? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief.

Contact formulier Fluent-CRM [fluentform id="11"]

Meer kort nieuws

Meer dan de helft van de finance- en IT-beslissers actief in overnamemarkt

Cyberrisico's vormen grote uitdaging na fusie of overname Dordrecht – 58...

Ictivity en Infradax Overheid verlengen strategische samenwerking voor overheidssegment

Eindhoven – Ictivity en Infradax Overheid hebben hun strategische samenwerking vernieuwd met een nieuwe partnerovereenkomst....

Slechts 17 procent van organisaties klaar voor Data Act wetgeving, ondanks snel naderende deadline

Rijswijk – Nederlandse organisaties zijn slecht voorbereid op de komst...

Eén op de vier securityprofessionals heeft nog nooit van NIS2 gehoord

Strengere regelgeving vaak enige drijfveer voor IT-security in organisatie Eindhoven –...
spot_img